Verzia pre slabozrakýchKlasické zobrazenie | Kontakty | RSS | Verzia pre tlač | English
Hore

Už žiadne anonymné sťažnosti

20.10.2010 - Anonymnými sťažnosťami sa už miestny úrad nemusí zaoberať. Sťažovateľ však môže požiadať o utajenie svojej totožnosti. Aj takéto novinky obsahujú Zásady vybavovania sťažností a petícií v podmienkach samosprávy mestskej časti Bratislava-Nové Mesto, ktoré miestne zastupiteľstvo schválilo na svojom zasadnutí 12. októbra.
Nové zásady mestská časť prijala v súvislosti so zákonom o sťažnostiach 9/2010 Z.z., ktorý nadobudol účinnosť 1. februára 2010. Upravujú postup pri podávaní, prijímaní, evidovaní, prešetrovaní a vybavovaní sťažností, ako aj postup pri vybavovaní petícií v podmienkach novomestskej samosprávy.
Sťažnosť možno podať písomne, ústne do záznamu, telefaxom alebo elektronickou poštou. Musí obsahovať meno, priezvisko, adresu trvalého alebo prechodného pobytu sťažovateľa. Ak ju podáva právnická osoba, musí obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať. Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačne jasné, o čo v nej sťažovateľovi ide.
Dôležité je, že každá sťažnosť musí byť podpísaná sťažovateľom. Aj takú, ktorá bola podaná telefaxom alebo elektronickou poštou, musí sťažovateľ potvrdiť svojím podpisom do piatich pracovných dní od jej podania, v opačnom prípade sa ňou nikto nebude zaoberať. Nedotýka sa to však sťažnosti podanej elektronickou poštou so zaručeným elektronickým podpisom – tá sa považuje za sťažnosť podanú písomne.
Sťažnosť podanú písomne prijíma podateľňa miestneho úradu. Tá ju odstúpi Útvaru miestneho kontrolóra (ÚMK), kde je zriadená centrálna evidencia sťažností a petícií mestskej časti.
Ak sťažovateľ v sťažnosti požiada o utajenie svojej totožnosti, v rámci evidencie sa vyhotoví kópia sťažnosti bez údajov, ktoré by identifikovali sťažovateľa a tá sa postúpi na vybavovanie.
Ak v sťažnosti chýbajú informácie potrebné na jej prešetrenie, zamestnanec ÚMK sťažovateľa písomne vyzve, aby ju do 10 pracovných dní doplnil, inak bude odložená.
Sťažnosť, ktorú mestská časť nie je príslušná riešiť, postúpi na riešenie príslušnému orgánu a upovedomí o tom sťažovateľa. Podľa zásad sa má vybaviť do 60 pracovných dní od doručenia, pri náročnom prešetrovaní však starosta môže predĺžiť túto lehotu o ďalších 30 dní.
Podobne sa postupuje aj pri petíciách. Petíciu podanú písomne prijíma podateľňa miestneho úradu, tá ju postúpi ÚMK. Musí mať všetky náležitosti vyplývajúce zo zákona. Ak nemá, zamestnanec ÚMK vyzve osobu, ktorá ju podala, aby odstránila nedostatky najneskôr do 30 dní od jej doručenia, inak bude odložená. V prípade, že mestská časť nie je príslušná petíciu vybaviť, postupuje ju kompetentným orgánom. Ak je predmetom petície činnosť orgánov samosprávy mestskej časti, jej poslancov alebo starostu, prešetruje a vybavuje ju komisia zriadená ad hoc miestnou radou.

(ak)








Posledná aktualizácia: 20.10.2010 12:38
Hore
Hore
Hore